Igor verses készlete

Igor konyhája - palócleves

2019. szeptember 01. - irokigor

Egy olyan ikonikus magyar fogást készítettem el, melynek történelme Mikszáth koráig vezethető vissza, s az íze is kitűnő.

A kellemesen sós és savanykás leves a Gundel családhoz kötődik, akik a legnagyobb palócnak, Mikszáth Kálmánnak készítették el először. A Szklabonyán született Észak-magyarországi író kérésére született meg az étel. Az író a magyar főzési technikák, ízek és hozzávalók legjavát akarta egy levesben látni, ez lett a Palócleves.

Én először négyévesen, Salgóbánya mellett a Salgóvár megmászása után egy útmenti vendéglőben ettem, rögtön beleszerettem, megtetszett a különleges íze, még a zöldbabot is kibírtam benne, pedig nem szeretem.

Elkészítése egyszerű, mint a gulyásé, úgyhogy vágj bele Te is és lepd meg vele a családot!

A bejegyzés trackback címe:

https://irokigor.blog.hu/api/trackback/id/tr7215034736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása